marketing
ceny seo 2021

Ceny SEO: ile kosztują usługi SEO w 2021 roku?

Koszt usług SEO różni się w zależności od tego, co obejmuje. Większość projektów SEO w 2021 r. Kosztowała od 500 do 3000 złotych miesięcznie w zależności od zakresu projektu. Zdarzają się projekty, które oscylują od 5 000 do nawet 100 000 złotych, a stawki godzinowe dla pracowników wahają się od 80 do 400 złotych za godzinę. Poniżej przedstawimy Wam jakie elementy składowe, weryfikują jaki będzie ogólny koszt za pozycjonowanie strony.

„Celem pozycjonowania jest takie zaprezentowanie oferty,
dzięki któremu zajmie ona wyróżniające ją i wysoko oceniane miejsce w świadomości klientów w relacji do produktów konkurencyjnych..”.

Krystyna Mazurek-Łopacińska

Ile powinienem zapłacić za pozycjonowanie?

Jeśli chcesz zwiększyć ruch w witrynie, dotrzeć do większej liczby klientów i zwiększyć liczbę konwersji, pomoże Ci optymalizacja wyszukiwarek (SEO).

Jeśli chodzi o wybór partnera do marketingu online SEO i wdrażanie strategii SEO, prawdopodobnie będziesz chciał wiedzieć, ile to kosztuje.

Chociaż trudno jest oszacować typowe koszty – biorąc pod uwagę szeroki zakres kampanii – większość projektów SEO kosztuje od 500 PLN do 3000 PLN / miesiąc, w zależności od poziomu usług . Projekty te mogą obejmować zarówno pracę z konsultantem godzinowym, jak i wynajem agencji do comiesięcznego pozycjonowania.

Z reguły małe firmy, które mają niszowe produkty, nie potrzebują aż tak wielkiego budżetu, gdyż nie muszą przebijać się przez gąszcz konkurencji, średnie firmy natomiast mają już trudniejsze zadanie, ponieważ muszą zainwestować w pozycjonowanie, aby znajdować się wysoko w wyszukiwarce Google. Podczas gdy sklepy internetowe z bardzo dużą ilością produktów, muszą inwestować bardzo ogromne pieniądze, aby utrzymać się w TOP3 w danej branży. Kwoty jakie oscylują za utrzymanie się w pierwszych trzech pozycjach to około 100 000 złotych. Można rzec, że takie firmy jak Zalando, Allegro, Oponeo, Eobuwie i wiele innych broni własna marka, ale pozycjonowanie to pozyskiwanie klientów po słowach klucz.

Ile powinieneś wydać na usługi SEO?

Kwota, jaką płacisz za usługi SEO, będzie zależeć od wielkości Twojej firmy i zakresu usług, których potrzebujesz. Chociaż koszty SEO różnią się w zależności od agencji, ważne jest, aby pamiętać, że często dostajesz to, za co płacisz, jeśli chodzi o usługi SEO.

Wybierając agencję SEO, nie rezygnuj z jakości w przypadku „tanich” usług SEO.

Podobnie jak w przypadku wielu innych branż usług profesjonalnych, bieżące konsultacje z liderem w branży SEO będą droższe niż w przypadku niedoświadczonej i niesprawdzonej firmy.

Ostatecznie Twoje cele powinny dokładnie określać, ile powinieneś wydać na usługi SEO.

Im większa Twoja witryna, tym bardziej rozbudowany będzie projekt SEO. Oznacza to, że powinieneś spodziewać się, że zapłacisz więcej za usługi SEO.

Należy również pamiętać, że SEO to ciągła strategia.

Zamiast inwestować w jednorazowe strategie SEO, powinieneś pomyśleć o miesięcznym planie SEO, który utrzyma Twoją witrynę w świeżości i pozwoli jej stale zajmować czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Czy istnieje norma dotycząca cen i usług SEO w 2021 roku?

Niestety nie ma standardu branżowego dla średnich cen SEO.

Nie powinno dziwić, że dostawcy z wieloletnim doświadczeniem (i wymiernymi rezultatami) mogą pobierać większą opłatę za usługi SEO. W ten sposób możesz stwierdzić, czy inwestycja jest warta na podstawie oczekiwanego zwrotu. Ostatecznie jednak decyzja powinna opierać się na ogólnej, długoterminowej wartości zawartych w nim usług SEO.

Rodzaje oferowanych usług SEO

Jak można się spodziewać, plany SEO, które obejmują więcej, kosztują więcej.

Ale to nie wszystko.

Dzieje się tak, ponieważ niektóre usługi SEO kosztują znacznie więcej niż inne. Albo dlatego, że są bardziej czasochłonne, albo dlatego, że wymagają specjalistycznej wiedzy. Zdarza się oba naraz.

Na przykład badanie słów kluczowych zwykle kosztuje mniej niż budowanie linków.

Dlaczego? Cóż, znajdowanie słów kluczowych jest znacznie szybsze niż tworzenie linków wstecznych z wartościowych stron . Ponadto badanie słów kluczowych jest zasadniczo proste, możemy skorzystać z słów które są w danym okresie „trendy”, oferuje nam to darmowe narzędzie Google.

Z drugiej strony budowanie linków jest procesem ciągłym.

To tylko jeden z wielu przykładów wpływu różnych usług na ceny SEO.

Ogólnie rzecz biorąc, oto usługi SEO, które zwykle są droższe:

  • Linki łączące (budowanie linków)
  • SEO e-commerce
  • SEO dla przedsiębiorstw
  • wizytówki NAP
  • Projektowanie i tworzenie stron internetowych
  • Tworzenie zasobów wizualnych (takich jak infografiki)
  • Cyfrowy PR
  • Prowadzenie marketingu treści w witrynie

A oto usługi SEO, które zwykle są tańsze:

  • Zarządzanie kontem Google Moja Firma
  • Zarządzanie kontami w mediach społecznościowych
  • SEO on-page i on-site
  • Pisanie prostych postów na blogu
  • Audyty SEO
  • Stworzenie planu strategii SEO
  • Posty gościnne

Kluczowe czynniki SEO

Oto zestawienie niektórych z najważniejszych czynników SEO, na które należy zwrócić uwagę, jeśli chcesz zwiększyć ranking witryny w wynikach wyszukiwania.

  • Dodaj słowa kluczowe do adresów URL, tytułów stron, opisów meta , nagłówków i treści witryny : gdy roboty wyszukujące indeksują witrynę, szukają słów kluczowych w celu zidentyfikowania tematu treści. Pomaga im to wyświetlać Twoją witrynę w odpowiednich wynikach wyszukiwania. Ostatecznie, gdy Twoja witryna plasuje się wyżej w wynikach wyszukiwania, więcej osób może znaleźć Twoją firmę i skontaktować się z nią.
  • Zoptymalizuj atrybuty alt : Będziesz także chciał dodać tagi alt do swoich multimediów. Ponieważ wyszukiwarki nie potrafią „czytać” elementów multimedialnych, musisz dołączyć tagi alt – tekstowe opisy Twoich multimediów. Pomaga to wyszukiwarkom lepiej zrozumieć i zindeksować zawartość multimedialną.
  • Regularnie aktualizuj zawartość : odwiedzający witrynę i wyszukiwarki uwielbiają świeżo aktualizowane treści wysokiej jakości. Regularne aktualizowanie witryny sprawi, że odwiedzający i boty wyszukiwania będą wracać po więcej. Regularne aktualizacje witryny mogą również pomóc Ci stać się liderem w swojej branży.
  • Zoptymalizuj techniczne elementy witryny : możesz również poświęcić trochę czasu na zoptymalizowanie technicznych elementów witryny, takich jak kodowanie i szybkość strony. Oczyszczenie kodu i zapewnienie, że strona ładuje się z maksymalną prędkością, może podnieść Twoje rankingi w wynikach wyszukiwania i zachęcić ludzi do spędzania więcej czasu w Twojej witrynie. W tym roku szybkość strony stanie się również głównym czynnikiem wyszukiwania mobilnego, więc musisz upewnić się, że witryna wczytuje się szybko na wielu urządzeniach.
  • Wdrażaj responsywny projekt : dzisiejsze wymagania dla witryn są takie, aby dla każdego klienta, bądź czytelnika strona była przejrzysta i przede wszystkim czytelna. Dzięki takiemu projektowi możesz upewnić się, że Twoja witryna wygląda świetnie i dobrze działa, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta odwiedzający, aby uzyskać do niej dostęp. Innymi słowy, responsywny projekt pozwala użytkownikom smartfonów, komputerów stacjonarnych i tabletów cieszyć się taką samą wspaniałą obsługą Twojej witryny.
  • Usprawnij nawigację : wyszukiwarki chcą nagradzać witryny, które zapewniają odwiedzającym wspaniałe wrażenia. Aby użytkownicy mogli znaleźć potrzebne informacje w Twojej witrynie, poruszanie się po stronie musi być łatwe, a w dużej mierzy zależy to „nawigacji” Twojej strony. Zamiast zaśmiecać nawigację linkami, umieszczaj tylko linki do najważniejszych stron. Stamtąd możesz łączyć się z innymi stronami znajdującymi się głębiej w Twojej witrynie.

Dlaczego SEO jest ważne?

Odpowiedź jest prosta, dlatego, że pewnie chcesz zajmować pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania.

ceny seo 2021

Ponieważ 75% ludzi nie patrzy poza pierwszą stronę pierwszych wyników. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby więcej klientów znajdowało Twoją firmę i kontaktowało się z nią, musisz zajmować czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania słów kluczowych i fraz związanych z Twoją firmą.

Badania pokazują, że pierwsza strona bezpłatnych wyników wyszukiwania ma 71% współczynnika klikalności (CTR) , podczas gdy strony druga i trzecia mają łączny CTR na poziomie zaledwie 6%, co oznacza drastyczny spadek.

Morał historii? Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób znajdzie i odwiedzi Twoją witrynę. Oznacza to, że możesz dotrzeć do większej liczby klientów i zwiększyć przychody dla swojej firmy.

Zapraszamy do kontaktu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *