marketing
sztuczki seo i pozycjonowanie google

Przestowane sztuczki SEO, aby przyciągnąć więcej ruchu do witryn

Każdego dnia tworzone są tysiące witryn, a WordPress pozostaje dla nich wiodącym CMS. Jak pokazało badanie, 39,6% wszystkich stron internetowych jest zbudowanych na WordPressie. W tym artykule pokażemy jakie sztuczki SEO, są na ten moment skuteczne.

Powody takiego wyboru są dość oczywiste. WordPress daje szerokie możliwości dla witryn i ich promocji. Wiele wtyczek sprawia, że ​​korzystanie i konfigurowanie tej platformy jest jeszcze wygodniejsze, a to także pozwala na sztuczki SEO, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie w Google Twojej witryny.

Promocja SEO witryn WordPress może być szczególnie skuteczna w porównaniu z kreatorami stron internetowych. Wymaga to jednak odpowiedniego wykorzystania profesjonalnych narzędzi i wtyczek do WordPress. Dodatkowo istnieje kilka sztuczek SEO, których możesz użyć do promowania swojej witryny WordPress. Rozważmy je dzisiaj!

„Stwierdziliśmy, że informacje można wyszukiwać lepiej. Poczyniliśmy prostą obserwację, że nie wszystkie strony są takie same. Niektóre są ważniejsze.”
Sergey Brin

Sztuczki SEO w WordPress, oto 10 z nich, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę

  1. Przygotuj swoją witrynę na podstawowe wskaźniki internetowe
  2. Zautomatyzuj swoje procesy za pomocą wtyczek SEO​
  3. Miej oko na techniczne SEO
  4. Skorzystaj z lokalnego SEO​
  5. Spróbuj dostać się do polecanego fragmentu​
  6. Uzyskaj certyfikat SSL​
  7. Zwiększ szybkość witryny​
  8. Upewnij się, że Twoja witryna WordPress ma wersję mobilną​
  9. Twórz przyciągające treści
  10. Nie zapomnij o linkach zwrotnych do swojej witryny​

1. Przygotuj swoją witrynę na podstawowe wskaźniki internetowe

Google wstępnie miało zaktualizować swoje wskaźniki rankingowe do końca lata 2021 r. Nowy zestaw wskaźników nosi nazwę Core Web Vitals. I na te zmiany trzeba się przygotować i dostosować.

Nowy algorytm Core Web Vitals skupi się na następujących czynnikach:

  • Największe wyrenderowanie treści (LCP). Ten parametr mierzy prędkość ładowania głównej treści na stronie witryny – obrazów, tekstu, filmów itp. Za optymalną prędkość ładowania uważa się maksymalnie 2,5 sekundy.
  • Opóźnienie przy pierwszym działaniu (FID). Mówimy tutaj o interaktywności witryny – im szybciej użytkownik może z nią wejść w interakcję, tym wyżej witryna będzie miała miejsce w wynikach wyszukiwania. Zalecana szybkość to 100 ms.
  • Skumulowane przesunięcie układu (CLS). Ten parametr mierzy stabilizację wizualną. Mówiąc prościej, im szybciej wszystkie elementy strony dotrą na swoje miejsca po załadowaniu i im mniej przesunięć układu i elementów strony, tym lepiej dla SERP. Google oblicza CLS jako maksymalne okno sesji z 1-sekundową przerwą, ograniczone do 5 sekund.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: możesz wygenerować raport podstawowy (więcej informacji tutajwskaźników internetowych w Google Search Console, aby zobaczyć, jak spełniasz dane LCP, CLS i FID.


2. Zautomatyzuj swoje procesy za pomocą wtyczek SEO​

WordPress daje ogromne możliwości promocji SEO dzięki zastosowaniu specjalnych wtyczek. Warto również skorzystać z profesjonalnych usług do audytu witryny i zautomatyzować niektóre prace SEO.

Najlepsze wtyczki SEO​

All in One SEO dla WordPress (AIOSEO)

AIOSEO to wszechstronna wtyczka zaprojektowana do pracy z metatagami tytułów, opisów i słowami kluczowymi. Pozwala także uniknąć duplikowania stron w witrynie, stworzyć automatyczną mapę witryny itp.

Yoast SEO

Oprócz wygodnej pracy z metatagami, zapewnia wygodną personalizację „breadcrumbs”, ustawia przekierowania i pozwala ustawić słowa stop dla uwagi.

Rank Math

Rang Math jest wystarczająco inteligentny, aby wygenerować metaopis na podstawie Twojego głównego słowa kluczowego. Jeśli słowo kluczowe fokus nie zostanie znalezione, to Rank Math użyje tekstu fragmentu jako metaopisu. Jeśli nawet to nie jest ustawione, to Rank Math wybierze pierwszy akapit tekstu jako opis SEO.

SEOPress

SEOPress tworzy adresy kanoniczne, sprawdza niedziałające linki, obsługuje usługi Google Local Business.


Wskazówka dot. sztuczki SEO: nie musisz instalować wszystkich wtyczek SEO. Do każdego zadania potrzebujesz tylko jednego – wybierz wtyczkę odpowiadającą wszystkim Twoim potrzebom i skorzystaj z 1-2 usług analitycznych. To by wystarczyło.


3. Miej oko na techniczne SEO​

Promocja strony na WordPressie nie różni się zbytnio od promocji SEO w jakimkolwiek innym CMS. Poza tym większość prac technicznych jest już wykonywana przez programistów WordPressa i może być zaimplementowana za pomocą wtyczek.

Aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, wystarczy wykonać standardowe prace techniczne:

  • Zbieranie i grupowanie słów kluczowych. Przygotuj rdzeń semantyczny (Semantyczne słowa kluczowe to wszystkie wyrażenia powiązane z frazą, na którą chcemy pozycjonować stronę internetową. Mogą być to synonimy, wyrazy bliskoznaczne oraz różne hasła spokrewnione semantycznie) i ustrukturyzuj słowa kluczowe dla różnych stron według tematów i intencji użytkowników.
  • Przygotowanie tytułów, nagłówków i opisów. Powinny zawierać słowa kluczowe, być krótkie i angażujące. Wtyczki SEO pozwalają nieco zautomatyzować tworzenie tytułów i opisów, ale trzeba te parametry sprawdzać ręcznie.
  • Konfigurowanie przekierowań. Obejmuje to tworzenie strony 404 i przekierowania techniczne (3xx), które informują roboty Google, gdzie szukać strony, czy została przeniesiona lub połączona z inną stroną itp.
  • Konfigurowanie Schema Markup. Wtyczka Schema w wersji Pro pozwala dostosować wyświetlanie informacji o firmie w wynikach wyszukiwania (kontakty, ocena, przedział cenowy itp.). Jest to ważne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: nie zapomnij wpisać podpisów do obrazów. Tekst alternatywny ze słowami kluczowymi może przenieść Twoje obrazy na górę wyników wyszukiwania, zanim pojawi się tam Twoja strona.


4. Skorzystaj z lokalnego SEO

Pozycjonowanie lokalne jest używane przez lokalne firmy działające na określonym obszarze geograficznym. Mogą to być firmy, które sprzedają towary lub świadczą usługi w określonym regionie, mieście, powiecie itp.

Lokalne pozycjonowanie SEO jest ważne, ponieważ niektóre zapytania wyszukiwania są georeferencyjne. Na przykład, jeśli dana osoba chce kupić ubrania, może wyszukać „sklep odzieżowy w Szczecinie”. W takim przypadku Google zaoferuje marki i sklepy w tym konkretnym mieście.

W przypadku lokalnego SEO możesz skorzystać z następujących metod:

  • Używaj markowych zapytań wyszukiwania, a także nazwy konkretnego regionu, miasta lub dzielnicy;
  • Twórz osobne strony dla różnych lokalizacji, zwłaszcza jeśli pracujesz w kilku regionach lub na terenie całego kraju;
  • Dodaj swoją firmę do Google Moja Firma. Jest to specjalna usługa pozwalająca na zarządzanie kartą firmową. Możesz w szczególności określić adres, kontakty, godziny pracy, pracę z opiniami klientów itp. Wszystko to wpłynie na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: wyszukiwanie głosowe zyskuje na popularności, zwłaszcza w przypadku zapytań lokalnych. Używaj słów takich jak „gdzie”, „jak”, „godziny otwarcia” itp. w tekście witryny, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania głosowego.


5. Spróbuj dostać się do polecanego fragmentu

Opisywany fragment jest również nazywany Position Zero. Znajduje się na górze SERP, nad resztą wyników wyszukiwania. Zwykle składa się z tytułu, krótkiego tekstu do 50 słów, który całkowicie odpowiada zapytaniu, obrazu/listy/wykresu oraz linku do strony.

Obecność w opisie rozszerzonym to ważna zaleta każdej witryny. Według tego badania HubSpot CTR treści w opisie rozszerzonym jest średnio dwa razy wyższy niż CTR treści, które nie osiągnęły pozycji zerowej.

Niestety nie ma sprawdzonego sposobu na dostanie się do fragmentu rozszerzonego, więc musisz wypróbować różne podejścia. Oto pięć wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć cel:

  1. Używaj długich słów kluczowych.
  2. Sformułuj swoją kopię w taki sposób, aby odpowiadała na pytania: „jak”, „gdzie”, „co to jest…” itp.
  3. Korzystaj z wykresów i list.
  4. Używaj mikroznaczników na stronach.
  5. Używaj słów takich jak „przepis”, „najlepszy”, „w porównaniu”, „wyprodukować”, „definicja”.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: Google pobiera lakoniczne fragmenty tekstu (40-50 słów) dla pozycji zerowej. Pisz zwięźle i prostym językiem. Użyj podtytułów, aby oddzielić bloki treści i użyj definicji, takich jak „co to jest rekurencja? Rekurencja to termin…”.


6. Przygotuj swoją witrynę na podstawowe wskaźniki internetowe

Ważną zasadą rankingu stron internetowych w Google jest ich bezpieczeństwo. Dlatego zaleca się uzyskanie certyfikatu SSL (Secure Sockets Layer) w celu skutecznej promocji.

Adresy witryn z takim certyfikatem zaczynają się od HTTPS, a nie HTTP. W przypadku korzystania z bezpiecznego protokołu wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej i można je odszyfrować tylko za pomocą specjalnego klucza.

Certyfikat SSL zawiera następujące informacje:

  • Domena, dla której wystawiony jest certyfikat SSL.
  • Informacje o firmie, której wystawiono certyfikat.
  • Lokalizacja właściciela SSL.
  • Okres ważności certyfikatu.
  • Informacje o firmie, która wystawiła certyfikat.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: Jeśli prowadzisz sklep internetowy na WordPressie, lepiej zaopatrzyć się w certyfikat SSL Business Validation. Aby otrzymać takie zaświadczenie, musisz wysłać wszystkie dokumenty firmowe i odebrać telefon w biurze.


7. Zwiększ szybkość witryny

Szybkość ładowania witryny jest jednym z kluczowych parametrów witryny dla nowych algorytmów rankingowych Google. Im szybciej ładuje się Twoja witryna, tym lepiej, nie tylko pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ale także dla wygody użytkownika.

Najnowsze informacje od PageSpeed Insights mówi o tym, że opóźnienie ładowania strony internetowej nawet o 0,1 sekundy zmniejsza konwersję o 7%.

Następujące czynniki wpływają na szybkość ładowania strony:

  • Duże strony.
  • Nieskompresowane obrazy.
  • Filmy.
  • Duża liczba żądań serwera.
  • Przeciążony kod witryny.
  • Duża liczba rozszerzeń i skryptów.
  • Powolny hosting – więcej informacji na temat hostingu tutaj.

W końcu nie chodzi o to, jak szybko ładuje się strona internetowa, ale o to, jak szybko renderuje pierwszy obszar wyświetlania, aby użytkownicy mogli angażować się i wchodzić w interakcję z treścią bez przerwy. W przeciwnym razie Google zareaguje na słabą wydajność witryny i obniży ją w SERP, co spowoduje zmniejszenie ruchu organicznego.


Wskazówka dot. sztuczki SEO: kompresuj obrazy. Dla użytkownika końcowego nie ma znaczenia, czy zdjęcie produktu waży 3 MB czy 33 KB.


8. Upewnij się, że Twoja witryna WordPress ma wersję mobilną​

Google stosuje podejście Mobile-first Indexing od 2016 r. Jeśli Twoja witryna ma wersję mobilną, zajmie ona a priori wyższą pozycję niż podobne witryny, które nie są zoptymalizowane pod kątem przeglądania mobilnego.

Istnieje kilka wymagań dotyczących dostosowania projektu i treści witryny do urządzeń mobilnych. Lista obejmuje:

  • Lokalizacja elementów menu i przycisków w granicach strony.
  • Strona musi być poprawnie wyświetlana na wszystkich urządzeniach, na dowolnym rozmiarze ekranu.
  • Czytelny rozmiar czcionki.
  • Prawidłowe wyświetlanie obrazów i filmów.
  • Prawidłowe ładowanie treści bez zmian układu i tak dalej.

Dzięki dedykowanym wtyczkom WP nie musisz zatrudniać programisty do opracowania mobilnej wersji Twojej witryny.


Wskazówka dot. sztuczki SEO: zdaj test optymalizacji mobilnej . Jest to specjalna usługa Google, która pokaże Ci, jak responsywna jest Twoja witryna i da rekomendacje.


9. Twórz przyciągające treści

Na ranking witryny istotny wpływ ma zachowanie użytkowników. Im dłużej użytkownik pozostaje na Twojej stronie i im więcej kliknięć wykona, tym lepiej dla Twojego rankingu.

Jeśli użytkownik udostępni Twoją stronę w sieciach społecznościowych, będzie to również dla Ciebie duży plus. Oto kilka wskazówek, których możesz użyć do tworzenia treści wartościowych:

  • Skomponuj portret swojej grupy docelowej, aby zrozumieć, co jest interesujące dla Twoich klientów.
  • Twórz treści rozrywkowe – użytkownicy chętnie dzielą się artykułami, które ich zaskakują lub rozśmieszają.
  • Podłącz wtyczkę do komentarzy – rozszerzone komentarze Twoich użytkowników są uszeregowane przez wyszukiwarkę i mogą podnieść Cię w wynikach wyszukiwania. Najbardziej znaną wtyczką do tego jest Disqus.
  • Znaczenie społeczne – poruszaj ważne społecznie tematy, które dotyczą życia publicznego.
  • Treści edukacyjne – nie ma nic lepszego, jeżeli Twoi odbiorcy będą poszerzali wiedzę z interesującej ich dziedziny.

Wskazówka dot. sztuczki SEO : zacznij swój artykuł od szokującego faktu lub statystyki, która przyciągnie uwagę odbiorców. I nie zapomnij podać linków do wiarygodnych źródeł.


10. Nie zapomnij o linkach zwrotnych do swojej witryny

Tworzenie linków jest uważane za najtrudniejszą strategię zwiększania rankingu witryn, ponieważ pochłania dużo czasu i wysiłku. W zamian jest to najbardziej wykonalne i satysfakcjonujące, gdy Google zauważy Twoją witrynę.

Jeśli wiele renomowanych witryn prowadzi do Twojej witryny, zwiększy to Twój ranking, ponieważ Google uzna Twoją witrynę za bardziej wiarygodną.

Należy jednak płynnie rozwijać linki i wybierać tylko wiarygodne źródła – czasy, w których można było kupić setki linków na giełdach, już minęły.

Wręcz przeciwnie, może to doprowadzić do spadku twojego rankingu.

Aby uzyskać linki zwrotne, powinieneś:

  1. Przeanalizuj swoją niszę i zbierz listę podobnych witryn pod względem tematycznym i współpracuj z współtwórcami.
  2. Sprawdź autorytet ich domeny – liczba musi być większa niż 40.
  3. Nawiąż współpracę z wybranymi witrynami i dogadajcie się na umieszczanie artykułów z linkami.

Wskazówka dot. sztuczki SEO: jeśli dopiero zaczynasz pracę nad swoją witryną, 10-15 linków zwrotnych miesięcznie będzie to duży skok na pozycjonowanie w Google. Możesz sprawdzić swoje backlinki w Google Search Console i ocenić ich jakość w dedykowanym narzędziu SEO Ranking. Jeśli znajdziesz linki pochodzące z fałszywych lub wątpliwych zasobów, skontaktuj się z ich właścicielami, aby usunąć takie linki lub nie zezwalaj na ich ręczne udostępnianie, ponieważ mogą one źle wpłynąć na pozycję Twojej witryny.


Podsumowanie „Sztuczki SEO w WordPress”

WordPress to najpopularniejsza platforma do tworzenia stron internetowych na świecie. Ponad 50% użytkowników wybiera ten CMS. WordPress jest przyjazny dla SEO i daje ogromne możliwości zarówno blogom, jak i sklepom internetowym.

Korzystaj z wtyczek i usług stron trzecich w celu dostosowywania, analiz, audytu witryny i adaptacji dla użytkowników mobilnych. Również standardowe kwestie techniczne SEO, praca nad jakością treści itp. pomogą Ci w promocji.

Umiejętne połączenie tych technik pozwoli Ci odnieść sukces w przeniesieniu Twojej witryny na szczyt SERP.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.