marketing
Reklama w Internecie: Facebook, YouTube, Google..

Reklama w Internecie: Facebook, YouTube, Google..

Marketing online obejmuje wszelkie formy reklamy w Internecie. Obejmuje to marketing w mediach społecznościowych w sieciach takich jak Facebook czy YouTube, a także szeroko rozumiany marketing w wyszukiwarkach. Centralnym elementem jest oczywiście Twoja własna strona internetowa lub marketing e-mailowy.

„Żadna strona www nie może obejść się bez silnego kręgosłupa.
Ten kręgosłup to SEO”.

Neil Patel

Przedstawiamy przegląd głównych możliwości reklamy w Internecie, abyś mógł określić, jakie miejsce te instrumenty powinny zająć w Twojej koncepcji marketingowej.

Różnorodność kanałów reklamy w Internecie

Warianty w marketingu online można z grubsza podzielić na następujące kategorie:

  • Twoja własna witryna internetowa, prawdopodobnie zawierająca Twój własny sklep internetowy
  • Integracja z innymi sklepami internetowymi
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Reklama typu baner na stronach internetowych
  • Marketing w wyszukiwarkach
  • Marketing e-mailowy
  • Marketing afiliacyjny

Poniżej przedstawimy bardziej szczegółowo te możliwości reklamy w Internecie.

Twoja własna witryna do reklamy w Internecie

Trudno sobie wyobrazić założycieli i przedsiębiorców bez własnej strony internetowej. Często służy jako wizytówka w sieci, a często również jako kanał sprzedaży bezpośredniej, ponieważ zamówienia mogą być realizowane za jej pośrednictwem lub za pośrednictwem zintegrowanego sklepu internetowego. Ponadto odwiedzający, których mają przyciągnąć inne działania marketingowe, prędzej czy później również zostaną przekierowani na stronę internetową. Pod tym względem jest punktem zaczepienia w marketingu online i reklamie w Internecie.

W przypadku strony internetowej należy wziąć pod uwagę takie punkty jak projekt, szata graficzna, programowanie, aspekty prawne i oczywiście konwersja w związku ze sprzedażą. Te tematy są bardzo obszerne i ogólnie zaleca się zlecenie ekspertom stworzenia Twojej witryny internetowej, jeśli odgrywa to ważną rolę w Twojej koncepcji marketingowej. Podczas tworzenia sklepu informujemy klienta i dajemy wiele wskazówek dotyczących handlu detalicznego i e-commerce, co przekłada się na większe przychody w sklepie internetowym.

Media społecznościowe w marketingu internetowym

Kanały mediów społecznościowych to kilkanaście groszy. Należą do nich sieci społecznościowe, takie jak Facebook, usługi krótkich wiadomości, takie jak Twitter, sieci wideo, takie jak YouTube, sieci z obrazami, takie jak Pinterest lub sieci biznesowe, takie jak Xing lub LinkedIn. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej – liczne podgrupy i niszowi dostawcy poszerzają spektrum. Dla założycieli i start-upów pojawia się odpowiednio pytanie: gdzie i jak reklamuję się w Internecie w odniesieniu do mediów społecznościowych…

  • Marketing w mediach społecznościowych w skrócie
  • Najlepsze platformy społecznościowe dla założycieli
  • Jeszcze bardziej wiarygodny: „influencer” marketing
  • Reklama na Facebooku
  • Reklama w YouTube
  • Pomoc od menedżera mediów społecznościowych

Banery reklamowe do reklamy w Internecie

Średni prostokąt, reklama na pół strony, tapeta, kolumna – to różne formy banerów reklamowych w Internecie. Banery na stronach internetowych znają wszyscy – można je również znaleźć na najpopularniejszych stronach. Z jednej strony banery reklamowe powinny pomagać w budowaniu wizerunku w marketingu online i oczywiście generować jednocześnie kliknięcia, jednak poprzez złą konfigurację skutek może być zupełnie inny. Natomiast jeżeli masz zamiar zarezerwować banery reklamowe na stronach internetowych, oto poniższa lista kanałów:

  • Bezpośrednio przez operatora serwisu – w szczególności mniejsze serwisy samodzielnie promują swoją powierzchnię reklamową
  • Agencje marketingowe i agencje medialne: powierzchnie reklamowe na większych stronach są często sprzedawane centralnie przez wyspecjalizowane agencje marketingowe – zwykle można je znaleźć pod danymi medialnymi
  • W Google Ads : Google oferuje nie tylko opcję umieszczania reklam tekstowych, ale także konfigurację reklam graficznych lub banerów reklamowych. Banery są następnie dostarczane za pośrednictwem sieci do witryn internetowych, które mają zintegrowane przestrzenie reklamowe Google.

Podobnie jak w przypadku reklam w mediach tradycyjnych, takich jak czasopisma, powinieneś również upewnić się, że Twoja grupa docelowa znajduje się na stronach internetowych, na których umieszczasz reklamę za pomocą banerów reklamowych – w przeciwnym razie straty w reklamie internetowej i marketingu online są również wysokie.

Marketing w wyszukiwarkach: skup się na Google

SEO, SEA, SEM – to trzy skróty, których założyciele i przedsiębiorcy nie mogą uniknąć, jeśli chodzi o reklamę w Internecie i marketing online. Skróty oznaczają następujące aspekty reklamy w Internecie:

SEO: Search Engine Optimization, a w Polsce optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – chodzi o to, aby znaleźć się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwarki z własną ofertą. Gdy już to zrobisz, jest to bardzo skuteczne narzędzie w marketingu online. Część SEO jest konkretnie określana jako content marketing.
SEA: Reklama w wyszukiwarkach oraz reklama w Polsce w wyszukiwarkach – oprócz bezpłatnych wyników wyszukiwania, wyszukiwarki oferują również dużą liczbę płatnych powierzchni reklamowych dla firm. Najważniejszym dostawcą tego marketingu online jest Google Ads .
SEM: Marketing w wyszukiwarkach internetowych i polski marketing w wyszukiwarkach – to ogólny termin określający pierwsze dwa punkty marketingu internetowego.

W centrum SEO, SEA i SEM jest oczywiście Google, ponieważ Google jako wyszukiwarka ma bardzo duży udział w rynku, zwłaszcza w Europie, a tym samym łączy dużą część reklamy w Internecie. 

Marketing e-mailowy: klasyka reklamy w Internecie

Stary dobry e-mail – jak mówi przysłowie: „Umarli żyją dłużej”. Newslettery od dawna mają swoje miejsce w koncepcji marketingowej pod hasłem reklamowym w Internecie – zwłaszcza zanim pojawiły się media społecznościowe, przewidział upadek newslettera w marketingu online, ale e-mail jest nadal bardzo popularny w reklamie w Internecie, jednak istnieją oczywiście wyzwania związane z budowaniem grupy dystrybucyjnej i przekazywaniem klientom odpowiednich ofert.

Marketing afiliacyjny w Internecie

Marketing afiliacyjny to forma reklamy w Internecie, która w świecie offline mogłaby być utożsamiana ze sprzedażą za pośrednictwem przedstawiciela handlowego. Twój partner afiliacyjny uczestniczy w sprzedaży Twojej oferty na zasadzie prowizji. Aby to zrobić, integruje różne formy reklamy od Ciebie na swoich własnych stronach internetowych, kierując w ten sposób odwiedzających do Ciebie i Twojego sklepu internetowego. Modele płatności mogą być bardzo różne – wynagrodzenie jest często powiązane z rzeczywistą sprzedażą. W międzyczasie utworzyły się duże sieci afiliacyjne, które pełnią rolę pośrednika między partnerami afiliacyjnymi.

Influencer marketing po prostu wyjaśniony, w tym przykłady

Jeśli pomyślisz o Instagramie, jedno staje się jasne: marketing influencerów nie jest nowym wynalazkiem. Ale w czasach, gdy kanały social media stały się niezbędne, pojawiają się zupełnie nowe możliwości wykorzystania „influencerów” z własnej grupy docelowej do celów reklamowych. Influencer marketing (z angielskiego influence: wpływać, oddziaływać), znany również jako marketing mnożnikowy, to dyscyplina marketingu online, w której firmy w szczególności integrują opiniotwórców (influencerów), a tym samym ludzi o reputacji, wpływach i zasięgu w komunikacji marki. Tak zwani „wpływowcy” to aktorzy, celebryci, ale nie tylko… w sieci społecznościowej, zbudowali oni odpowiednią liczbę relacji społecznych ze swoimi obserwatorami i wpływali na nie poprzez produkcję treści, dystrybucję treści i interakcję z ich obserwatorami. Są to osoby, które odniosły sukces, mają autorytet społeczny i wiarygodność. Są postrzegani przez swoich naśladowców jako eksperci i godni zaufania wzorce do naśladowania, których opinie i zalecenia są brane pod uwagę. W efekcie mogą wpływać na postrzeganie i sprzedaż marek oraz towarów i usług.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.