Biznes marketing
SEA – 7 powodów dlaczego Google Ads jest ważne

SEA – 7 powodów dlaczego Google Ads jest ważne

Chcesz, aby Twoja firma i Twoje produkty były lepiej znane? Nie pojawiasz się w wynikach wyszukiwania, czy też widzisz tylko kilku odwiedzających witrynę? Reklama w wyszukiwarkach (w skrócie SEA) to ważny element marketingu internetowego i jedno z najskuteczniejszych narzędzi dla Twojej firmy. Dzięki płatnym reklamom tekstowym precyzyjnie docierasz do potencjalnych klientów i korzystasz z ogromnego zasięgu wyszukiwarek. Dzięki Google Ads możesz przyciągnąć nowych użytkowników witryny, zwiększyć sprzedaż online lub wielokrotnie przyciągać klientów do swojej witryny W naszym artykule pokażemy, jakie pozytywne efekty może przynieść zastosowanie reklamy w wyszukiwarkach.

„Reklama dźwignią handlu.”

Co to jest SEA?

Termin reklama w wyszukiwarkach odnosi się do umieszczania reklam tekstowych i graficznych w wyszukiwarkach, na przykład w Google Ads lub Bing Ads.

Reklamy są zazwyczaj umieszczane bezpłatnie, płacisz dopiero po kliknięciu reklamy. Podczas gdy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest bardziej długotrwałym procesem, dzięki SEA możesz szybko zauważyć wzrost ruchu w swojej witrynie. Konto Google Ads lub Bing Ads jest oczywiście warunkiem koniecznym do umieszczania reklam w wyszukiwarkach. Oba portale oferują przydatne przeglądy dotyczące konfiguracji:

Przejdź do instrukcji Google AdWords

Przejdź do instrukcji Bing Ads

7 powodów dlaczego warto wybrać SEA

Twoje reklamy mogą się pojawiać, gdy internauci używają haseł związanych z Twoimi produktami lub usługami podczas wyszukiwania lub odwiedzają witryny zawierające treści związane z Twoją firmą lub produktem. Korzyści z reklam w wyszukiwarkach (SEA) są liczne:

  • Nawet bez SEO na szczycie wyszukiwarek
  • Zwracanie się do określonych grup docelowych
  • Stała kontrola kosztów
  • Wysoka mierzalność i szybka optymalizacja
  • Reklama zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych
  • Efekt marki na wielu stronach
  • Pozytywne interakcje w rankingu organicznym

  1. Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach
  2. Zwracanie się do określonych grup docelowych
  3. Stała kontrola kosztów
  4. Wysoka skuteczność i szybka optymalizacja
  5. Reklama zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych
  6. Efekt marki na wielu stronach
  7. Pozytywne interakcje w rankingu organicznym

1. Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach

Reklamy wyświetlane na pierwszej stronie lub nad wynikami wyszukiwania uzyskują średnio znacznie więcej kliknięć niż reklamy na kolejnych stronach lub pod wynikami wyszukiwania. Aby Twoje reklamy mogły zająć te cenne pozycje, Google Ads & Bing. zapewnia tak zwane szacunkowe stawki. Jest to kwota, którą należy zainwestować, aby Twoja reklama (prawdopodobnie) pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dzięki regułom automatycznym możesz określić, czy reklamy mają pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania lub nawet na najwyższych pozycjach. Na przykład oczekiwana cena kliknięcia jest obliczana automatycznie przez Google Ads.

2. Zwracanie się do określonych grup docelowych

Skuteczna reklama w wyszukiwarkach dociera do Twojej grupy docelowej we właściwym czasie we właściwym miejscu. Za pomocą cech demograficznych i geograficznych możesz precyzyjnie zdefiniować swoją grupę docelową i adresować ją konkretnie w określonych porach dnia lub dniach tygodnia.

Na przykład, jeśli chcesz reklamować menu lunchowe swojej restauracji, możesz skonfigurować kampanię w następujący sposób:

  • wszystkie osoby powyżej 25 roku życia
  • w promieniu 1 km od Twojej restauracji
  • w dni powszednie od 10:00 do 13:00
  • do określonych wyszukiwanych haseł

Oprócz wyszukiwania mogą również zwracać się do potencjalnych klientów w tzw. sieci reklamowej, czyli na innych stronach internetowych. W ten sposób możesz dotrzeć do swoich klientów wszędzie w ich „podróży online”. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam w sieci reklamowej dla:

  • Grupy docelowe o wspólnych zainteresowaniach (różne kategorie)
  • Grupy docelowe gotowe do zakupu (różne kategorie)
  • na stronach internetowych o określonej tematyce
  • dla odbiorców używających określonych słów kluczowych
  • na niektórych stronach internetowych
  • dla grup docelowych o określonych cechach demograficznych (wiek, płeć, status rodzicielski)
  • i wiele innych innowacyjnych filtrów, które się wciąż zmieniają

Mnogość opcji tworzenia kampanii i dystrybucji jej reklam wymaga szczegółowego zaplanowania oraz zdefiniowania celów i grup docelowych! To jedyny sposób, aby zminimalizować marnotrawstwo i zwrócić się do właściwych gości.

3. Stała kontrola kosztów

Określasz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za reklamę w wyszukiwarce. Dzięki budżetowi dziennemu ograniczasz wydatki na swoje kampanie. Zgodnie z zasadą aukcji, pozycja reklamy jest określana na podstawie określonego budżetu i odpowiednio wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania. Możesz wybierać spośród różnych rodzajów reklam:

Koszt kliknięcia [CPC]

W przypadku maksymalnej stawki CPC ustalasz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie reklamy. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie reklamę.

Koszt 1000 wyświetleń [CPM]

Stawka CPM dotyczy wyświetleń (po 1000) reklamy na stronach powiązanych z wyszukiwanymi hasłami oraz w wyszukiwarce Google. Płacisz więc za częstotliwość wyświetlania Twoich reklam.

Koszt pozyskania [CPA]

Strategia CPA jest szczególnie odpowiednia, jeśli Twoim głównym celem reklamowym jest generowanie konwersji (takich jak sprzedaż w sklepie internetowym lub pobrania z aplikacji mobilnych). Płacisz tylko za konwersję, która ma miejsce.

4. Wysoka skuteczność i szybka optymalizacja

Które słowa kluczowe są często klikane? Ilu odwiedzających odwiedza określoną stronę docelową? Dzięki szczegółowym informacjom na temat trafności słów kluczowych i reklam oraz kliknięć i zachowań użytkowników możesz przejrzyście analizować i optymalizować swoje kampanie. Regularne dostosowywanie reklam to sposób na pełne wykorzystanie zalet reklamy w wyszukiwarkach dla zrównoważonej, skutecznej strategii pomimo dużej ilości czasu. To jedyny sposób na maksymalne wykorzystanie budżetu.

5. Reklama zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych

Już od maja 2015 r. Google oficjalnie potwierdziło, że więcej zapytań pochodziło ze smartfonów i tabletów niż ze stacjonarnych komputerów stacjonarnych. Często użytkownicy szukają informacji lub pobliskich firm, będąc w ruchu. W dzisiejszych czasach normalne jest przeprowadzanie badań mobilnych i dokonywanie zakupów za pośrednictwem mobilnej strony internetowej lub aplikacji.

W związku z tym należy zwrócić szczególną uwagę na reklamy w wyszukiwarkach, ponieważ w większości przypadków reklamy znajdują się w widocznym obszarze mobilnych stron wyników wyszukiwania. Reklamy można umieszczać szczegółowo i w konkretnym miejscu np. 300 metrów wokół restauracji dla pobliskich korporacji lub mogą korzystać z funkcji odliczania, aby z wyprzedzeniem ogłaszać specjalne promocje. Oczywiście biorąc pod uwagę, lokalizację użytkowników smartfonów. Google Ads i Bing Ads oferują również inne opcje dostosowywania, takie jak:  dostosowywanie stawek dla urządzeń mobilnych, kampanii typu „tylko połączenie”, rozszerzeń lokalizacji i konwersji na różnych urządzeniach.

6. Efekt marki na wielu stronach

W marketingu termin „branding” odnosi się do działań, które mają na celu zwiększenie popularności firmy. Reklama w wyszukiwarkach może odegrać w tym ważną rolę.

Kampanie brandingowe mają jeden główny cel: zwiększenie świadomości marki i obecności Twojego produktu, usługi lub koncernu. Możesz tworzyć kampanie Google Ads zwiększające świadomość marki i zasięg, aby zwiększyć ruch w witrynie lub interakcję z Twoją marką. ( Pomoc Google Ads )

Szczególnie przydatne są kampanie w tzw. sieci reklamowej od Google, ponieważ obejmują dużą liczbę stron partnerskich, na których użytkownicy mają kontakt z Twoją firmą.

7. Pozytywne interakcje w rankingu organicznym

Różne elementy składowe marketingu internetowego są często od siebie zależne. Reklama w wyszukiwarkach może w wielu przypadkach mieć pozytywny wpływ na organiczny ranking witryny. Dzięki udanej kampanii SEA na Twoją stronę trafia więcej odwiedzających, którzy są rzeczywiście zainteresowani Twoimi produktami lub ofertą. Daje to Twojej witrynie lepszą trafność dla użytkowników, a tym samym większe szanse na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Skuteczny branding może również zwiększyć bezpośredni dostęp do Twojej witryny: użytkownicy zapamiętują Twoją firmę, gdy wyszukują i przechodzą bezpośrednio do Twojej witryny.

Wniosek

W zależności od słowa kluczowego i jakości reklamy, możesz osiągnąć najwyższe pozycje nawet przy niskim budżecie. Jedno jest pewne:  reklama w wyszukiwarkach osiąga szybki sukces. Pierwszy ruch na Twojej stronie możesz wygenerować niedługo po umieszczeniu reklamy.

Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) trzeba poświęcić znacznie więcej czasu na tworzenie treści i działania optymalizacyjne. Sukcesy są zwykle widoczne dopiero po kilku miesiącach. Tak więc zasadniczo zależy to od tego, jak szybko chcesz osiągnąć wyniki.

Jeśli użytkownicy trafiają do Twojej witryny za pośrednictwem reklamy w wyszukiwarce, nie oznacza to, że dokonują konwersji automatycznie. Dlatego powinieneś odpowiednio zoptymalizować swoje strony docelowe, w przeciwnym razie samo SEA nie przyniesie dobrych rezultatów. Dotychczas najskuteczniejszym rozwiązaniem okazało się połączenie obu podobszarów, w razie potrzeby uzupełnione o marketing w mediach społecznościowych.

Komentarz (1)

  1. Pavvel
    26 października 2021

    Przydatne wskazówki

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.