marketing
GA4

Usługi Google Analytics 4 – czy użytkownicy powinni się przełączyć?

Usługi Google Analytics 4 są już dostępne. Wyjaśnimy, jak wygląda nowe śledzenie Google Analytics, jakie są różnice w stosunku do „standardowej analityki” i czy aktualizacja jest warta zachodu.

Być może już zauważyłeś, że od kilku dni Google Analytics wyświetla następujące informacje na temat przeglądu raportów:

google analytics 4
Narzędzie zaleca, aby użytkownik przełączył się na nową usługę Google Analytics 4 i użył nowego interfejsu Google Analytics.

„Świat, jaki stworzyliśmy, jest procesem naszego myślenia.
I nie można go zmienić bez zmiany naszego myślenia”.

Albert Einstein

Co to są usługi Analytics 4?

„Przyszłość Google Analytics”, jak nazywa go również samo Google GA4P, została opublikowana w połowie października 2020 r. I stanowi dalszy rozwój Google Analytics dla sieci i aplikacji, który został uruchomiony w wersji beta w zeszłym roku.

Krótko mówiąc, Analytics 4 Properties to w rzeczywistości nowa forma Google Analytics, która nie tylko umożliwia śledzenie na wielu platformach, ale także oferuje różnego rodzaju dodatkowe funkcje i różni się zarówno wizualnie, jak i technicznie od zwykłego Universal Analytics.

Universal Analytics a usługi Analytics 4 – jakie są różnice?

Nacisk w nowych właściwościach analitycznych coraz bardziej oddala się od klasycznego śledzenia sesji. Zamiast spotkań skupiamy się tutaj na zachowaniu użytkowników i zdarzeniach – i to nie tylko znajduje odzwierciedlenie w nowych raportach.

Innowacje i nowe funkcje to na przykład:

  • Śledzenie na wielu platformach: aplikację i witrynę można śledzić w tej samej usłudze.
  • Automatyczne śledzenie zdarzeń: niektóre zdarzenia, na przykład zdarzenia przewijania, można mierzyć bez dostosowywania kodu.
  • Raporty ścieżek: raporty ścieżek można kompilować i indywidualnie filtrować i nie są już dostępne tylko w przypadku danych e-commerce.
  • Ulepszone śledzenie użytkowników: chociaż musiałeś przechowywać własne identyfikatory użytkowników w Universal Analytics lub polegać na śledzącym pliku cookie, nowe usługi działają zgodnie z zasadą kaskadową: jeśli Twój własny identyfikator użytkownika nie jest przesyłany, sygnały Google są wysyłane automatycznie, a dane wykorzystywane. Jeśli te również nie są dostępne, używany jest identyfikator urządzenia lub pliku cookie.
  • Śledzenie w wielu domenach : śledzenie w wielu domenach nie jest nowością, ale nowością jest to, że można je skonfigurować bezpośrednio w interfejsie analitycznym bez konieczności dostosowywania kodu. Super szybkie i łatwe!

Oczywiście nie są to bynajmniej wszystkie dostosowania, które ma do zaoferowania nowy Google Analytics – pełna lista nie tylko wykraczałaby poza zakres, ale również bardzo szybko stałaby się nieaktualna. Usługi Google Analytics 4 są obecnie rozwijane bardzo szybko i aktywnie, dzięki czemu prawie co tydzień pojawiają się nowości i aktualizacje.

Nie chcemy ukrywać przed Tobą kilku głębszych spostrzeżeń, dlatego teraz zabieramy Cię do interfejsu, aby uzyskać mały wgląd w narzędzie:

Strona główna / Przegląd

Źródło: blog.google Już tutaj widać, że optyka Google Analytics została mocno przeprojektowana – ale zawartość strony głównej jest nadal dość podobna do Universal Analytics Overview.

Raporty w czasie rzeczywistym

W przeglądzie w czasie rzeczywistym robi się ciekawiej. Tutaj zastosowano nie tylko atrakcyjną wizualnie dużą mapę i projekt kafelków, ale także można bezpośrednio filtrować i porównywać:

Google Analytics 4

Filtry i porównania

Filtry widoku danych znane z Google Analytics nie są już dostępne w nowych usługach Analytics – raporty można filtrować w czasie rzeczywistym. Działa to znacznie łatwiej i jest bardziej przyjazne dla użytkownika niż w Universal Analytics i nie jest trwałe – wyeliminowano niebezpieczeństwo zrujnowania pełnego widoku danych za pomocą prostego filtru.

Menu filtrów wygląda następująco:

filtry Google Analytics 4

Ostatnie (i najważniejsze) pytanie pozostaje:

Czy użytkownicy powinni teraz przejść na GA4P?

Nawet jeśli wszystko brzmi nowocześnie i usługi w GA4 wyglądają na super przyszłościowe, a dzięki nowym funkcjom masz więcej możliwości, można powiedzieć, że „Usługi Google Analytics 4”, to nie złoto, które na tą chwilę błyszczy. Jest więc kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przed przełączeniem:

  • Gromadzenie danych, czyli sposób gromadzenia danych, zmienił się w porównaniu z Universal Analytics. Zmiana może być zatem związana z pracami rozwojowymi lub przynajmniej wymagać specjalistów od śledzenia.
  • Podczas aktualizacji poprzednie dane nie są importowane, więc nowa właściwość zaczyna się od zera. Ale nie martw się: chociaż „Uaktualnij” brzmi, jakby stara nieruchomość była zastępowana nową, po prostu konfiguruje się nową nieruchomość, która działa obok starej. Więc dane nie zostaną utracone.

A więc: zmiana, tak czy nie?

Kompletna zmiana nie jest obecnie wskazana. Bardziej sensowne jest skonfigurowanie usługi Google Analytics 4 i uruchomienie jej równolegle ze zwykłą usługą Universal Analytics.

W ten sposób dane mogą być gromadzone w spokoju przed ostateczną zmianą, a zespoły marketingowe mogą obszernie zajmować się nowymi raportami i opcjami. Ponadto użytkownicy mogą łączyć to, co najlepsze z obu światów raportowania i wykorzystywać dokładnie to, co rozwija ich własna firma.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *